W trakcie realizacji naszych usług kładziemy szczególny nacisk na poznanie całej organizacji Klienta oraz specyfiki funkcjonującego systemu zarządzania, w tym systemu zarządzania ryzykiem. Istotne jest dla nas również rozpoznanie otoczenia, w którym działa Klient oraz założonych celów długookresowych, jak i krótkookresowych i powiązanie z nimi poszczególnych działań kontrolnych.
Zwracamy również szczególną uwagę na kwestie zapobiegania i wykrywania nadużyć gospodarczych. Kładziemy nacisk na następujące zadania wynikające z potrzeb naszych klientów:
- podniesienia efektywności procesów księgowych, wspomagających podstawową działalność,
- uzupełnienie organizacji Klienta o wysokie kompetencje merytoryczne,
- rekomendacje rozwiązań prawidłowych lub działań pozwalających ograniczyć lub wyeliminować zidentyfikowane ryzyka,
- weryfikacje poprawności ujęcia operacji gospodarczych w księgach rachunkowych z punktu widzenia prawa bilansowego i podatkowego,
- zapewnienie bezpiecznych i korzystnych rozwiązań prawa podatkowego,
- nadzór merytoryczny na wypełnieniem obowiązków prawnych w zakresie zgłaszania informacji i raportowania do właściwych organów administracji państwowej,
- zapewnienie bezpieczeństwa w zakresie negatywnych skutków błędów w prowadzeniu ksiąg rachunkowych w kontekście prawa bilansowego i podatkowego,
- korzystanie z naszej wiedzy i doświadczenia przy tworzeniu mechanizmów i procedur bezpieczeństwa w celu dywersyfikacji ryzyka.
- monitorowanie efektywności systemu kontroli wewnętrznej na podstawie analizy ryzyka działalności Klienta (w tym ryzyka nadużyć gospodarczych),
- wsparcie działań funkcji audytu wewnętrznego lub innych osób (komórek) organizacyjnych w zakresie zapobiegania i wykrywania oszustw.