oferta

Oferta

Ulgi podatkowe, odliczenia od podatku, odliczenia od dochodu

W zakresie ulg i dotacji doradzamy w poprawnym ich wykorzystaniu, w szczególności w zakresie prawidłowego rozliczenia dotacji uzyskanych z Unii Europejskiej oraz prawidłowym rozliczeniu działalności gospodarczej w Specjalnych Strefach Ekonomicznych.

Rozliczenie ulg i dotacji obejmuje właściwe przygotowanie odpowiednich procedur zapewniających zgodne z prawem ich rozliczenie oraz procedur kontroli ich właściwego wykorzystania. Prowadzona w tym zakresie wyodrębniona ewidencja księgowa winna zapewniać dokumentowanie poniesionych wydatków we właściwym ujęciu analitycznym wraz z prawidłową alokacją kosztów.

Pomagamy w przygotowaniu wniosków o płatności oraz w przygotowaniu okresowych i końcowych sprawozdań ze stanu realizacji projektu. Podpisana umowa o dofinansowanie jest tylko pierwszym krokiem do faktycznego uzyskania środków pomocowych, równie ważne jest ich prawidłowe rozliczenie aby uniknąć odrzucenia wniosków o płatności w części czy też w całości. Pomagamy w opracowaniu procedur wspomagających realizację projektu; procedur kontroli finansowej, systemów obiegu dokumentów, procedur audytu. Zapewniamy asystę w trakcie kontroli wykorzystywania przyznanej pomocy przez organy kontrolne.

 

 

Kontrola podatkowa, pełnomocnictwo

Pierwszym etapem procedury kontroli zobowiązań podatkowych jest przeprowadzenie u podatnika kontroli podatkowej.

W przypadku gdy urząd skarbowy stwierdzi naruszenia obowiązującego prawa wszczyna drugi etap - postępowanie podatkowe. W przypadku kontroli prowadzonej przez organ kontroli skarbowej obydwa etapy występują łącznie w jednym postępowaniu, tzw. postępowaniu kontrolnym.

W kontroli podatkowej najistotniejszą kwestią - poza wysoką wiedzą merytoryczną w zakresie prawa podatkowego - jest sprawne posługiwanie się procedurami prawa procesowego, a także doskonała znajomość praktyki działania organów skarbowych. Współpraca z zawodowym pełnomocnikiem wskazana jest od pierwszego dnia kontroli, ponieważ zachowanie kontrolowanego, zakres przedstawianych organom skarbowym dokumentów i treść składanych wyjaśnień mają niezwykle istotny wpływ na wynik postępowania.

W zakresie naszego udziału w kontroli podatkowej możemy wyróżnić miedzy innymi niżej wskazane, zasadnicze czynności:

  • wypracowujemy najkorzystniejszą strategię postępowania w trakcie kontroli podatkowej lub kontroli skarbowej,
  • występujemy w charakterze pełnomocnika w trakcie kontroli oraz prowadzimy sprawy przed urzędem skarbowym lub organem kontroli skarbowej,
  • opracowujemy wzory wyjaśnień, zastrzeżeń, odwołań i innych pism procesowych,
  • uczestniczymy w przesłuchaniach pracowników podatnika i innych świadków oraz przy składaniu przez nich wyjaśnień,
  • uczestniczymy w oględzinach firmy podatnika dokonywanych przez organy kontrolujące w ramach prowadzonego postępowania,
  • sporządzamy pisma do Izb Skarbowych oraz Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego,
  • sporządzamy odwołania do organu drugiej instancji – Izby Skarbowej.

 

 

Kontrola skarbowa, pełnomocnictwo

Kontrola skarbowa prowadzona przez dyrektora urzędu kontroli skarbowej prowadzona jest w jednym etapie - w postępowaniu kontrolnym. W trakcie postępowania kontrolnego organ skarbowy może przeprowadzić kontrolę podatkową.

Postępowania kontrolne wymagają oprócz pełnej wiedzy merytorycznej w zakresie prawa podatkowego, umiejętnego wykorzystania dostępnych procedur prawnych a w szczególności umiejętności wykazania wszystkich naruszeń prawa procesowego przez organ kontrolujący, mających wpływ na wynik sprawy.

Udział zawodowego pełnomocnika wskazany jest na możliwie najwcześniejszym etapie tego postępowania gdyż zakres przedstawianych organowi kontrol skarbowej dokumentów i treść składanych wyjaśnień mają podstawowy wpływ na wynik postępowania.

Wśród niezbędnych działań tego etapu postępowania możemy wyróżnić w szczególności:

  • wypracowujemy najkorzystniejszą strategię postępowania w trakcie prowadzonego postępowania kontrolnego,
  • występujemy w charakterze pełnomocnika w trakcie postępowania oraz prowadzimy sprawy przed organem kontroli skarbowej jak również przed Izbami Skarbowymi – organami drugiej instancji,
  • sporządzamy wyjaśnienia, zastrzeżenia, odwołania i inne pisma procesowe,
  • uczestniczymy w przesłuchaniach strony, pracowników podatnika i innych świadków oraz przy składaniu przez nich wyjaśnień,
  • sporządzamy pisma do Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego,
  • sporządzamy odwołania do organów drugiej instancji – Izb Skarbowych.

 

 

Postępowanie podatkowe, pełnomocnictwo

W przypadku gdy urząd skarbowy w trakcie kontroli podatkowej stwierdzi naruszenia prawa podatkowego wszczyna drugi etap kontroli – postępowanie podatkowe.

Postępowania podatkowe
wymagają oprócz pełnej wiedzy merytorycznej w zakresie prawa podatkowego, umiejętnego wykorzystania dostępnych procedur prawnych a w szczególności umiejętności wykazania wszystkich naruszeń prawa procesowego przez organ kontrolujący, mających wpływ na wynik sprawy.

Udział zawodowego pełnomocnika wskazany jest na możliwie najwcześniejszym etapie tego postępowania gdyż zakres przedstawianych organom podatkowym dokumentów i treść składanych wyjaśnień mają podstawowy wpływ na wynik postępowania.

Wśród niezbędnych działań tego etapu postępowania możemy wyróżnić w szczególności:

  • wypracowujemy najkorzystniejszą strategię postępowania w trakcie postępowania podatkowego,
  • występujemy w charakterze pełnomocnika w trakcie postępowania oraz prowadzimy sprawy przed organami pierwszej instancji – urzędami skarbowymi jak również przed Izbami Skarbowymi – organami drugiej instancji,
  • sporządzamy wyjaśnienia, zastrzeżenia, odwołania i inne pisma procesowe,
  • uczestniczymy w przesłuchaniach strony, pracowników podatnika i innych świadków oraz przy składaniu przez nich wyjaśnień,
  • sporządzamy pisma do Izb Skarbowych w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego,
  • sporządzamy odwołania do organów drugiej instancji – Izb Skarbowych.

 

 

Postępowanie sądowe, pełnomocnictwo

W przypadku otrzymania przez podatnika decyzji podatkowej ostatecznej, która podlega wykonaniu, wydanej przez organ drugiej instancji – Izbę Skarbową, podatnik ma możliwość zaskarżenia jej do właściwego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

W tym zakresie służymy efektywną pomocą wykorzystując swą wiedzę z zakresu materialnego prawa podatkowego oraz prawa procesowego.

Nasze skargi na decyzje administracyjne dotyczące zobowiązań podatkowych są konstruowane w ten sposób aby precyzyjnie wykazać wszystkie zaniedbania organów kontrolujących w ustaleniu stanu faktycznego oraz związanych z tym naruszeń przepisów postępowania. W zakresie merytorycznym skargi na decyzje ostateczne oparte są na wnikliwej analizie obowiązującego prawa z należytym wykorzystaniem bogatego orzecznictwa sądowego.

W zakresie tego obszaru naszej działalności w polecamy działania:

  • reprezentacja przed sądem,
  • przygotowanie skarg na decyzje oraz postanowienia organów podatkowych do wojewódzkich sądów administracyjnych,
  • występowanie przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi w charakterze pełnomocnika,
  • sporządzanie skarg kasacyjnych,
  • reprezentowanie Klientów w postępowaniu przed Naczelnym Sądem Administracyjnym.

 

 

postpowania podatkowe pl 1

publikacje pl 1

konsultant pl 1

 

Warto wiedzieć

artykul-46Dokumentacja cen transferowychObowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dotyczącej cen transferowych stanowi ważne ale i trudne do wykonania zadanie wynikające ... ( więcej )
artykul-49PełnomocnictwoKażdy podmiot, a zatem osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej może działać przez swojego ... ( więcej )
artykul-48Postępowanie karne skarboweObowiązujący w Polsce Kodeks karny skarbowy został dostosowany do norm obowiązujących w państwach Unii Europejskiej. Główną myślą ... ( więcej )
artykul-47Dochody z nieujawnionych źródełProblem opodatkowania nieujawnionych źródeł przychodów dotyczy osób fizycznych podlegających nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w ... ( więcej )
artykul-51Szacowanie dochodu do opodatkowaniaKsięgi podatkowe prowadzone rzetelnie i w sposób niewadliwy stanowią dowód tego, co wynika z zawartych w nich zapisów. Przepis z art. ... ( więcej )
artykul-52Prawo pierwotne Unii EuropejskiejStosownie do treści art. 91 ust. 3 Konstytucji, jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej ... ( więcej )
artykul-53Specjalna strefa ekonomicznaSpecjalna strefa ekonomiczna jest wyodrębnioną administracyjnie częścią terytorium kraju, na której możliwe jest prowadzenie ... ( więcej )
artykul-54Zasada neutralności w podatku VATPodatek od towarów i usług, będący podatkiem od wartości dodanej, jest podatkiem, którego zasadniczą cechą konstrukcyjną jest ... ( więcej )
Audytor-31Biegły rewident Mirosław Bogusławski został wpisany do rejestru biegłych rewidentów, prowadzonego przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów, pod numerem 9796.
Audytor-32Podmiot Audytor został wpisany przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych pod numerem ewidencyjnym 2667.
Audytor-33 Doradca podatkowy Mirosław Bogusławski został wpisany przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych na listę doradców podatkowych pod numerem 07988.
Audytor opiera swe działania na orzecznictwie sądów administracyjnych. Centralna Baza Orzeczeń Sądów Administracyjnych publikowana jest na stronie NSA.