oferta

Specjalne strefy ekonomiczne

Bardzo atrakcyjnym przedsięwzięciem dla wielu podmiotów jest ulokowanie swej działalności w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, ze względu na bardzo duże ulgi w podatku dochodowym oraz w podatku od nieruchomości.
Obowiązujące prawo w tym zakresie jest jednak wyjątkowo niejasne gdyż zostało sformułowane ogólnikowo bez uwzględnienia specyfiki gospodarczej globalnego rynku kapitałowego.

Mamy duże doświadczenie praktyczne w obsłudze przedsiębiorstw działających w SSE, dlatego w sposób efektywny możemy wspomóc te podmioty w prawidłowym rozliczeniu z budżetem państwa oraz w prawidłowym stosowaniu prawa bilansowego. Nasza oferta obejmuje kompleksową obsługę całego procesu inwestycyjnego w specjalnej strefie ekonomicznej, z czego w szczególności można wyróżnić następujące czynności:

  • wsparcie na etapie procedury uzyskiwania zezwolenia na działalność na terenie SSE,
  • określenie prawidłowego momentu rozpoczęcia działalności w SSE,
  • zaprojektowanie rozwiązań ewidencji rachunkowej działalności prowadzonej w SSE,
  • rozliczenie przeprowadzonej inwestycji w SSE w zakresie określenia kwoty kosztów kwalifikujących się do zwolnienia podatkowego,
  • alokację poszczególnych przychodów i kosztów jednostki odpowiednio do działalności strefowej (zwolnionej) i pozastrefowej (opodatkowanej),
  • określenie prawidłowej kwoty dostępnego zwolnienia z tytułu działalności w SSE w poszczególnych okresach rozliczeniowych,
  • analizę możliwości połączenia korzyści związanych z funkcjonowaniem spółki w SSE z innymi formami pomocy publicznej.

 

 


postpowania podatkowe pl 1

publikacje pl 1

konsultant pl 1

 

Warto wiedzieć

artykul-46Dokumentacja cen transferowychObowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dotyczącej cen transferowych stanowi ważne ale i trudne do wykonania zadanie wynikające ... ( więcej )
artykul-49PełnomocnictwoKażdy podmiot, a zatem osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej może działać przez swojego ... ( więcej )
artykul-48Postępowanie karne skarboweObowiązujący w Polsce Kodeks karny skarbowy został dostosowany do norm obowiązujących w państwach Unii Europejskiej. Główną myślą ... ( więcej )
artykul-47Dochody z nieujawnionych źródełProblem opodatkowania nieujawnionych źródeł przychodów dotyczy osób fizycznych podlegających nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w ... ( więcej )
artykul-51Szacowanie dochodu do opodatkowaniaKsięgi podatkowe prowadzone rzetelnie i w sposób niewadliwy stanowią dowód tego, co wynika z zawartych w nich zapisów. Przepis z art. ... ( więcej )
artykul-52Prawo pierwotne Unii EuropejskiejStosownie do treści art. 91 ust. 3 Konstytucji, jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej ... ( więcej )
artykul-53Specjalna strefa ekonomicznaSpecjalna strefa ekonomiczna jest wyodrębnioną administracyjnie częścią terytorium kraju, na której możliwe jest prowadzenie ... ( więcej )
artykul-54Zasada neutralności w podatku VATPodatek od towarów i usług, będący podatkiem od wartości dodanej, jest podatkiem, którego zasadniczą cechą konstrukcyjną jest ... ( więcej )
Audytor-31Biegły rewident Mirosław Bogusławski został wpisany do rejestru biegłych rewidentów, prowadzonego przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów, pod numerem 9796.
Audytor-32Podmiot Audytor został wpisany przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych pod numerem ewidencyjnym 2667.
Audytor-33 Doradca podatkowy Mirosław Bogusławski został wpisany przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych na listę doradców podatkowych pod numerem 07988.
Audytor opiera swe działania na orzecznictwie sądów administracyjnych. Centralna Baza Orzeczeń Sądów Administracyjnych publikowana jest na stronie NSA.