oferta

Oferta

Rozliczanie z PFRON

Podmioty zatrudniające pracowników powyżej określonego limitu osób podlegają ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, która nakłada obowiązek wyliczania i zapłaty właściwych świadczeń na fundusz PFRON.

Pracodawcy prowadzący działalność gospodarczą, spełniający warunki określone w ustawie mogą uzyskać status zakładu pracy chronionej. Fundacja, stowarzyszenie lub inna organizacja społeczna, której statutowym zadaniem jest rehabilitacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych, może utworzyć wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo jednostkę i uzyskać dla tej jednostki status zakładu aktywności zawodowej.

Zakres naszych prac związany z obsługą zadań dotyczących Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych może między innymi obejmować:

  • ustalenie obowiązku sprawozdawczego związanego z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
  • obliczanie zobowiązań Funduszu zgodnie z ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  • sporządzanie deklaracji lub informacji, w obowiązkowej formie elektronicznej, za okresy miesięczne oraz roczne
  • przygotowanie przelewów dotyczących wpłat na PFRON,
  • pomoc w prowadzeniu obsługi księgowej i podatkowej zakładów pracy chronionej i zakładów aktywności zawodowej,
  • rozliczanie dotacji z Funduszu PFRON
  • rozliczanie zakładów pracy chronionej.

 

 

Fundusz świadczeń socjalnych

Obowiązujące prawo pracy daje możliwość przedsiębiorstwom, zatrudniających pracowników powyżej określonego limitu osób, tworzenia zakładowych funduszy świadczeń socjalnych, których celem jest pomoc pracownikom będących w złej sytuacji finansowej lub społecznej.

Świadczenia wypłacane są na podstawie przyjętych zakładowych regulaminów funduszu, których uregulowania muszą wynikać z postanowień ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

Zakres naszych usług związany z tworzeniem i dokumentacją zakładowego funduszu świadczeń socjalnych przykładowo obejmuje niżej podane zadania:

  • udział w zredagowaniu regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  • nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem środków ZFŚS,
  • ustalenie i wyliczenie wysokości odpisów rocznych na ZFŚS zgodnie z obowiązującym prawem, z uwzględnieniem aspektów prawa podatkowego i prawa bilansowego,
  • przygotowanie przelewów dotyczących wpłat na ZFŚS,
  • ostateczne roczne rozliczenie odpisu oraz wysokości ZFŚS,
  • analiza stanu środków na koncie bankowym ZFŚS.

 

 

Wycena spółki, wycena udziałów

Udział audytorów w wycenach przedsiębiorstw i udziałów oraz oparcie się nie tylko na prognozach ale i na głębokiej analizie danych księgowych podnoszą trafność i wiarygodność wycen.

Ułatwia to podejmowanie decyzji inwestycyjnych oraz negocjacje. Analizy wykonalności projektów inwestycyjnych w naszym wykonaniu umożliwiają realne oparcie się na wiarygodnych szacunkach.

Przeprowadzamy wyceny przedsiębiorstwa/spółki lub jego zorganizowanej części, udziałów lub akcji a także poszczególnych składników takich jak aktywa trwałe czy wartości niematerialne i prawne takie jak znak towarowy czy portfel klientów.

Zakres wyceny dostosowany jest do celu, w jakim jest ona sporządzona. Przeprowadzamy wyceny dla potrzeb:

  • transakcji kupna/sprzedaży – zmiana właściciela
  • przekształceń i reorganizacji działalności
  • fuzji i przejęć
  • sporów gospodarczych
  • wymogów prawa bilansowego
  • celów podatkowych

W zależności od potrzeb Klienta oraz celu wyceny, stosowane metody wyceny to:

  • dochodowa (DCF)
  • majątkowa
  • aktywów netto (AN)
  • skorygowanych aktywów netto (SAN), także we współpracy z rzeczoznawcami majątkowymi
  • porównawcza – mnożników rynkowych
  • rynkowa

Klienci otrzymują raport zawierający wyniki przeprowadzonej wyceny wraz z rekomendacją. Do sporządzenia wyceny niezbędne są informacje o planach firmy w perspektywie kolejnych 5 lat oraz inne dane umożliwiające dokonanie symulacji wpływów i wydatków.

 

 

Podróże służbowe, ryczałty samochodowe

Specyfika działalności we współczesnej zglobalizowanej gospodarce wymaga od pracowników przedsiębiorstw przemieszczania się do różnych regionów kraju i świata.

Obowiązujące uregulowania prawne zapewniają takim pracownikom odpowiednie świadczenia wynikające z odbywanych przez nich podróży służbowych.  

Zakres naszych prac związany z dokumentacją podróży służbowych obejmuje przedstawione poniżej zadania:

  • weryfikację zgodności z prawem kosztów podróży służbowych pracowników krajowych oraz zagranicznej na postawie przedłożonych dokumentów,
  • wyliczenie należności dla pracowników z tytułu podróży służbowych krajowych jak i zagranicznych,
  • dokonanie rozliczenia z pracownikiem zobowiązań i należności wynikających z tytułu odbytych podróży służbowych,
  • weryfikację postanowień umów zawartych pomiędzy podmiotami i pracownikami dotyczących używania prywatnych samochodów pracowników dla celów służbowych
  • wyliczenie i weryfikację wysokości ryczałtów za użytkowanie samochodów prywatnych do celów służbowych w okresach miesięcznych.
  • przekazywanie informacji Klientom w zakresie rozliczeń z pracownikami z tytułu podróży służbowych oraz wysokości ryczałtów samochodowych w formie zestawień w okresach miesięcznych.

 

 

Transakcje kapitałowe

Oferujemy naszym Klientom kompleksową obsługę procesów połączeń, podziałów i innych form reorganizacji i restrukturyzacji podmiotów gospodarczych.

W szczególności zakres naszych usług obejmuje wsparcie w przygotowaniu lub ocenę planów połączeń, podziałów i przekształceń oraz ustaleniu parytetu wymiany udziałów/akcji, a także doradztwo w zakresie ustalenia rachunkowych i podatkowych skutków transakcji takich, jak:

  • tworzenie podmiotów,
  • łączenie spółek,
  • podziały spółek,
  • fuzje i przejęcia,
  • przekształcenia formy prawnej,
  • restrukturyzacja przedsiębiorstw,
  • rozliczanie aportów.

Realizując nasze usługi przeprowadzamy szczegółową analizę poszczególnych transakcji zawierającą prezentację podatkowych konsekwencji i kosztów ich przeprowadzenia.

Proponujemy zaplanowanie właściwej struktury transakcji mającej na celu zwiększenie jej efektywności podatkowej i wyeliminowanie lub ograniczenie ewentualnych ryzyk. Prezentujemy procedury związane z przekształceniem, podziałem, fuzją, przejęciem, zbyciem (nabyciem) przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, założeniem nowego podmiotu wraz z harmonogramami właściwych działań. Wspomagamy również naszych Klientów w zakresie ujęcia w księgach rachunkowych przekształceń, podziałów, fuzji i przejęć.

 

 

postpowania podatkowe pl 1

publikacje pl 1

konsultant pl 1

 

Warto wiedzieć

artykul-46Dokumentacja cen transferowychObowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dotyczącej cen transferowych stanowi ważne ale i trudne do wykonania zadanie wynikające ... ( więcej )
artykul-49PełnomocnictwoKażdy podmiot, a zatem osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej może działać przez swojego ... ( więcej )
artykul-48Postępowanie karne skarboweObowiązujący w Polsce Kodeks karny skarbowy został dostosowany do norm obowiązujących w państwach Unii Europejskiej. Główną myślą ... ( więcej )
artykul-47Dochody z nieujawnionych źródełProblem opodatkowania nieujawnionych źródeł przychodów dotyczy osób fizycznych podlegających nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w ... ( więcej )
artykul-51Szacowanie dochodu do opodatkowaniaKsięgi podatkowe prowadzone rzetelnie i w sposób niewadliwy stanowią dowód tego, co wynika z zawartych w nich zapisów. Przepis z art. ... ( więcej )
artykul-52Prawo pierwotne Unii EuropejskiejStosownie do treści art. 91 ust. 3 Konstytucji, jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej ... ( więcej )
artykul-53Specjalna strefa ekonomicznaSpecjalna strefa ekonomiczna jest wyodrębnioną administracyjnie częścią terytorium kraju, na której możliwe jest prowadzenie ... ( więcej )
artykul-54Zasada neutralności w podatku VATPodatek od towarów i usług, będący podatkiem od wartości dodanej, jest podatkiem, którego zasadniczą cechą konstrukcyjną jest ... ( więcej )
Audytor-31Biegły rewident Mirosław Bogusławski został wpisany do rejestru biegłych rewidentów, prowadzonego przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów, pod numerem 9796.
Audytor-32Podmiot Audytor został wpisany przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych pod numerem ewidencyjnym 2667.
Audytor-33 Doradca podatkowy Mirosław Bogusławski został wpisany przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych na listę doradców podatkowych pod numerem 07988.
Audytor opiera swe działania na orzecznictwie sądów administracyjnych. Centralna Baza Orzeczeń Sądów Administracyjnych publikowana jest na stronie NSA.